06 February 2009

"Sedetik Nyawaku"

Hari ni, idea mencurah-curah pulak datang. Itulah orang kata, ilham ni kita kena tunggu dia datang, barulah mencurah-curah datang. Aku sebenarnya buat lagu ni khas untuk Palestin. Disebabkan aku taknak nampak corny, jadi aku buat liriknya lebih berkias sikit. Aku memikirkan elemen tentera untuk lagu ni, jadi aku tambah effect drumroll dalam setiap block melodi. Ok tak? Hehe. Macam biasa, my favourite kick and snare mesti ada. It's my signature. Bass booster, of course. Kalau tak bergegar jantung korang dengar lagu aku, bukan lagu Muntz lah tu ek. Hehe.

Lirik lagu ni aku ambil masa nak buat jugak. It takes much more time daripada buat muziknya. Muziknya aku dah buat dari awal pagi, pastu stuck sekejap, sampai tengahari, pastu sampai malam baru siap. Oklah, enjoy the song guys!






Tajuk Lagu: Sedetik Nyawaku
Penyanyi Asal: Muntz
Lagu: Muntz
Lirik: Muntz



Aku bukan anti-semitik
Tapi tak suka darah menitik
Bosan melihat orang munafik
Bongkak dengan kuasa sedetik

Aku bukan anti-semitik
Tapi tak suka darah menitik
Bosan melihat orang munafik
Bongkak dengan kuasa sedetik


Buku, membuka kisah baru
Peperangan, tak berkesudahan
Kini tambah satu bahan
Untuk media paparkan
Bayi menangis jadi sebutan
Wanita meraung jadi taruhan
Buat duit untuk menampung
Hasil mewar-war yang tak seberuntung


Aku bukan anti-semitik
Tapi tak suka darah menitik
Bosan melihat orang munafik
Bongkak dengan kuasa sedetik

Aku bukan anti-semitik
Tapi tak suka darah menitik
Bosan melihat orang munafik
Bongkak dengan kuasa sedetik


Bunga api ku sangka di langit
Rupanya peluru membelah prajurit
Terbakar sudah kulit soldadu
Berdepan musuh tidak berbaju
Jiran-jiran malah tambah suka
Menjerit ketawa ha-ha-ha
Saudara belakang jiran melihat (wow)
Seperti sudah banyak terlihat


Aku bukan anti-semitik (semitik)
Tapi tak suka darah menitik (menitik)
Bosan melihat orang munafik (munafik)
Bongkak dengan kuasa sedetik


Oh yeah...
Sambil mengatur serban melilit
Gah tempat diri kelahiran murid
Jangan dilupa manusia termulia
Lahir dan wafatnya, di sini tempatnya
Fahamanmu berbeza, fahamanku berbeza
Jangan nak disama, walaupun sama
Jiran turut bangga, keturunan mulia
Manusia dipilih Tuhan semua ada padanya
Kamu si miskin, jangan pertahan diri ya
Aku nak tembak kau, sampai kepala kau pecah
Aku nak hapuskan seluruh keturunan kau lah
Biar kalam riwayatmu berakhir sudah
Ini tanah nenek moyangku, engkau boleh blah
Tapi kau tak ada tanahpun wahai zionis
Engkau hanya pandai menghasut mengikis
Sudah puas keturunanku menangis
Tapi jangan ingat mereka dah terguris
Burung pun terkejut mendengar dentuman
Jerusalem di Annapolis, terbahagi dua
Tapi sudah 5 tahun berperanan
Yang tinggal diriku hanya Gaza


Aku bukan anti-semitik
Tapi tak suka darah menitik
Bosan melihat orang munafik
Bongkak dengan kuasa sedetik

Aku bukan anti-semitik
Tapi tak suka darah menitik
Bosan melihat orang munafik
Bongkak dengan kuasa sedetik.. yeah

Sedetik lagi nyawaku... ah




Btw, lagu ini akan aku consider untuk masukkan dalam album Eksplorasi aku nanti. Insya-Allah.

No comments:

Post a Comment